נדבקתי

כשאתם שומעים את המילה "נדבקתי" קרוב לודאי שעולה לכם לראש התמונה של איש חולה. כי המונח "ויראליות" מגיע אלינו מעולם הרפואה, בה חיידקים מתפשטים ומדביקים קבוצה של אנשים בגלל קרבה.

בעולם הרשת, כולם רוצים להיות ויראליים!

אם אתה ויראלי, סימן שהדבקת את כולם ב"סיפור שלך" זה יכול להיות סיפור על החתול שלך מלקק ארטיק, ועל השיטה היעילה ביותר לחיתוך אבטיח. אם התוכן שלך משותף בקצב מהיר – אתה ויראלי.

כל בעל עסק היה רוצה שהשמועה על העסק שלו תהיה ויראלית, שהיא תרוץ מאחד לשני – והחשיפה שלו ענקית, וללא עלות. אבל איך עושים את זה?

ספר חדש של החוקר ג'ונה ברגר בשם, איך לא, "ויראלי", מתאר מחקר של שנים, המנסה להבין את התחום.

ברגר מציג 6 מצבים הגורמים לתוכן מסוים להיות ויראלי –

מטבע חברתי – תוכן שיגרום למשתף להרגיש שהוא זה שמוביל ו"מעדכן" את החברים שלו בדבר המעניין – תוכן מפתיע ובלתי צפוי או מעורר מחלוקת.

טריגרים – גירוי סביבתי שגורמים לנו להיזכר ולהיחשף למוצר או לרעיון.

לעורר רגש – אדרנלין גורם לשתף יותר! בטח אם הוא הגיע מהבעת רגש בזמן קריאת התוכן – יש רגשות שיביאו לשיתוף ואחרים לא.

פומביות – אנשים שישתמשו ב"מוצר" בפומבי.

ערך מעשי – מסרים שלימדו משהו חשוב והמשתף רוצה שאנשים נוספים יוכלו להפיק ממנו תועלת.

סיפורים – הסיפור של העסק – הוא המותג שלו – על סיפורים בהרחבה במאמר הסיפור של העסק מוכר יותר מהמוצר.

אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הספר, וללמוד על הפסיכולוגיה מאחורי השיתוף המהיר והאוטומטי בעידן החדש. האלמנטים האלה שנסקרים ומוסברים בספר בשפה פשוטה ולא אקדמאית יכולים לתת מושג לאנשי שיווק בנוגע ליכולות שלהם באינטרנט.