הסיפור של העסק מוכר יותר מהמוצר

יום אחד, כשחזרתי הביתה מהעבודה, ראיתי את הבת שלי יושבת ליד המחשב הנייד ומסתכלת עלי בחיוך מתוק. מניפה יד לאוויר וחושפת מספר מקשים מהמקלדת בגאווה: "אבא, תראה מה הצלחתי לעשות!"

לך תסביר לה, שעכשיו זה סיפור להחזיר אותם למקום ואולי אצטרך לקנות עכשיו מקלדת חדשה. היא גאה בעצמה!

אז חסרים כמה מקשים, והמחשב כבר התחיל לזייף, וחשבתי לעצמי שאני רוצה/צריך מחשב חדש, הכי "לא יקר" שאני אמצא. יצאתי לחנות המחשבים והתבוננתי במוצרים. פתאום התגנבה לה מחשבה "אני יודע שאני צריך מחשב, אני גם יודע, שבחנות הזאת אני אמצא את הדיל הכי טוב למחשב" אבל יצאתי מהחנות בלי לקנות מחשב – כי משהו לא הרגיש לי נכון.

אתם מתחברים לסיפור הזה? גם לכם קרה שלא קניתם משהו כי תחושת הבטן שלכם לא אפשרה לכם?

אך למה זה ככה? למה תחושות בטן מחליטות עבורנו בנוגע לרכישות חשובות?

במסגרת אירועי יולי בworkspace מנהל המותג רן אילן, העביר הרצאה על "הסיפור של העסק" במהלך ההרצאה הכרנו את מודל הWhy?

מדובר במודל של סיימון סינג (שגם כתב ספר בנושא) שרוצה להסביר מדוע חברות ומנהיגים מצליחים במקום שהמתחרים שלהם נופלים.

במודל אנחנו רואים שלושה מעגלים הפנימי ביותר הוא ה"למה?" מסביבו יש את מעגל ה"איך?" ומסביבו את מעגל ה"מה?"

המודל מבאר, בעוד שרוב החברות עובדות מהמעגל החיצוני פנימה – הן יודעות מה הן מייצרות (מחשבים) הן יודעות איך הן מיצרות (ע"י עיצוב או פונקציונליות מוגברת) אך לא יודעות למה הן מייצרות (כסף הוא לא תשובה לשאלה למה? כסף הוא תוצאה של כל התהליך, לא מעט פעמים אנחנו עושים דברים בחיים הגם שאין לנו רווח כספי ישיר או עקיף מהם), החברות המובילות, המנהיגות מבינות למה הן כאן (כדי לערער על תפיסת המציאות ולהציג מציאות חדשה ופשוטה יותר) הן יודעות איך לעושת את זה (באמצעות עיצוב חדשני וחווית משתמש) והן יודעות מה הן עושות – מייצרות מחשבים ועוד הרבה מוצרים אחרים שכולם מגיעים מאותה תפיסה.

אם אתם מתחברים ל"למה" של החברה – אתם מתחברים למוצרים שלה – ה"למה" הוא הסיפור! ככל שנספר את הסיפור הזה טוב יותר – אנשים ירצו להתחבר ויהפכו ללקוחות נאמנים יותר.

כלי המיתוג הכי זול הוא הפה שלנו, פשוט לספר! שיחות מעלית, הרצאות ושימוש באמצעים כמו הפייסבוק (הפלטפורמה החינמית) כדי להפיץ את הסיפור שלנו – הרבה לפני שבכלל נגיד למישהו מה אנחנו מוכרים.

אם נספר מספיק מעניין (פה נדרש תרגול) ונתרכז בלספר סיפור – בטווח הארוך נמכור יותר.

מצגת ההרצאה:

Powered by emaze