איך עושים באזז עם פיקוק?

מי לא מכיר את אתגר דלי הקרח?

ב15 ביולי 2014, עשה כריס קנדי את האתגר והעביר אותו לבת הדודה של אשתו. למי שלא מכיר עדיין, נסביר את החוקים הפשוטים:

משתתף שאותגר על ידי משתתף אחר (על ידי אזכור שמו ברשת החברתית) חייב לקבל החלטה תוך 24 שעות – לתרום 10 דולר לעמותת ALS (מחלת ניוון שרירים), או 100 דולר אם הוא לא עושה זאת. אם קיבל החלטה לשפוך על עצמו את מי הקרח, צריך תוך יממה לצלם סרטון וידאו בו הדבר מתועד, ולאחר מכן לקרוא בשמם של שלושה אנשים נוספים שצריכים להודיע על החלטתם תוך 24 שעות.

האתגר הפך במהלך אוגוסט 2014 לתופעת אינטרנט רחבה, בעיקר בארצות הברית אך גם במדינות אחרות. אלפי ידוענים, בהם פוליטיקאים, ספורטאים, זמרים,שחקנים, דוגמנים ויזמי היי-טק פרסמו סרטונים ברחבי האינטרנט כשהם מבצעים את האתגר.

תופעת האתגר הגיעה גם לישראל, כשבין הישראלים שתועדו עושים אותו, ניתן למצוא את שמעון מזרחי, שחר פאר, ערן זהבי, רני רהב, אייל גולן, גל גדות, גיא לרר, חבר הכנסת דב ליפמן ושגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור‏.

אבל למה הסיפור הזה מעניין בעלי עסקים? ומה הקשר לאפליקציה?

בין 1 ביוני ל-1 בספטמבר שותפו יותר מ-17 מיליון סרטונים המתייחסים לאתגר באתר פייסבוק. סרטונים אלו נצפו יותר מ-10 מיליארד פעמים על ידי יותר מ-440 מיליון אנשים‏. במהלך חודש אוגוסט הערך על מחלת ה-ALS בויקיפדיה האנגלית, נצפה כ-2.89 מיליון פעמים‏. מספר החיפושים שנעשו על האתגר ומחלת ה-ALS במנוע החיפוש של גוגל הגיע למקום החמישי בכמותו בשנת 2014, כשהיקף חיפוש המידע אחר המחלה בשנה זו היה גדול יותר מאשר היקף כל החיפושים במהלך העשור הקודם. בחודש אוגוסט 2014, בוצעו מעל ל-90 מיליון חיפושים במנוע החיפוש של גוגל על האתגר והמחלה.

תוך חודש, בין 29 ביולי ל-29 באוגוסט, קמפיין גיוס התרומות באמצעות האתגר הביא לתרומות בסך 100.9 מיליון דולר לעמותת ה-ALS האמריקאית, שהגיעו ממעל 3 מיליון תורמים. זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בה נתרמו 2.8 מיליון דולר. התרומות נעו בין דולר אחד ל-200,000 דולר.

אם לסכם את שתי הפסקאות האחרונות במילה אחת – באזז.

בעלי עסקים יודעים להעריך באזז הקשור בעסק שלהם ובדיוק לצורך זה – אנחנו ממליצים לכם על האפליקציה Picok (באנגלית Peacock = טווס).

האפליקציה החדשה – פיקוק היא רשת חברתית שמאתגרת את המשתמשים שלה כל יום מחדש לעשות דברים משוגעים, מצחיקים, מביכים או הכל ביחד במטרה לשבור את שגרת היום יום ולשים לב לדברים הקטנים שממלאים את החיים שלנו.

האפליקציה פועלת עפ"י עיקרון של קבלת אתגר מחבר או בחירת אתגר יומי שמספקת האפליקציה, ועשיית האתגר תוך כדי צילומו והעברתו למשתמש אחר. בדיוק כמו באתגר הקרח יש לנו פלטפורמה ליצירת אתגרים המתאימים לנו ולחברים שלנו.

הפוטנציאל העסקי של עסק לחשיפה וליצירת באז הוא אדיר, ונותר רק להפעיל את הראש ביצירתיות ולמצוא את האתגר שיתאים לעסק שלכם.

כרגע האפליקציה מתאימה למכשירי אנדרויד, והמפתחים מבטיחים שבעתיד תעלה גם בחנות הAppStore.

קישור להורדת האפליקציה

עמוד הפייסבוק של Picok