5 טיפים לפעילות עסקית נכונה בעולם הפייסבוק

כל עסק מתחיל יודע שבלי נוכחות ברשתות החברתיות לעסק שלו "חסר משהו".
לא בכדי כותרת המאמר היא "עולם" הפייסבוק כי מי שלא מבין שבפייסבוק מתקיימת מציאות מקבילה לחיים שלנו, עוד לא ירד הבין לעומק את המונח רשתות חברתיות.

כמו שבעולם שלנו יש כללים המאפשרים לנו לחיות אחד ליד השני בשמחה ובלי פגע, גם בעולם הרשתות החברתיות אפשר למצוא חוקים לא כתובים של התנהגות והתנהלות.

נפרט כאן חמישה טיפים והמלצות להתנהלות בפייסבוק:

1. לפתוח עמוד עסקי – הדבר המשמעותי ביותר הוא הפרדה בין הפרופיל הפרטי שלכם לזה העסקי, הגולשים, החברים שלכם, לא רואים אתכם במהלך היומיום כפרסומת מהלכת אלא כבני אדם, פרסומות ועסקים כבודם במקומם, וחברויות בפייסבוק יקטנו אם תוסיפו לשם הפרופיל שלכם גם את שם העסק.

לנושא הזה יש עוד צד חיובי, מכיוון שבעמוד עסקי תוכלו לנהל את הפעילות שלכם בצורה הרבה יותר משמעותית מבעלי פרופיל פרטי (סטטיסטיקות ומידע לגבי פוסטים ותפוצתם, תזמון של פוסטים לחודשים קדימה או אחרונה וכמובן ניהול של קמפיינים פרסומיים)

2. לתת מענה לפניות – אם אתם פותחים עמוד הקפידו לבדוק את הפייסבוק מדי כמה שעות כדי לתת מענה לפניות, ערוץ הפייסבוק הוא אחד הערוצים המרכזיים של העסק והלקוח רואה בו את הפנים שלכם והוא מרגיש ששם אתם רואים אותו יותר מכל מקום אחר.

3. לפרגן למעורבות – אם פרסמתם פוסט ואנשים הגיבו או שיתפו, פרגנו להם בלייק או בתגובה, התקשורת הזו חשובה והיא מציירת אתכם כאנושיים ואכפתיים ומעודדת מעורבות בעתיד.

4. לא רק שיווק – העסק שלכם הוא לא מכונת מכירות, יש לו חזון, יש לו סיפור. אם תשתמשו בפייסבוק לפרסומות, הקהל שלכם בקלות יוכל להעביר את העמוד למצב unfollow וכך לא יראה פרסומים שלכם. המצב האופטימלי הוא 20% פוסטים שיווקים ו80% אינפורמטיביים.

5. לא לקנות לייקים – הרבה בעלי עסקים בפתיחת דרכם עומדים עם עמוד עסק של כמה עשרות וחושבים ש"הם לא נראים טוב" ומתפתים להשתמש בטכניקה של קניית לייקים, ובכך להגדיל את מספר העוקבים בעמוד ואת ה"רצינות" שלנו.

אין מה להתפתות, צמיחה איטית ואיכותית טובה יותר מכל גדילה כזאת, בהמשך ניתן להשתמש ברשימת העוקבים בעמוד כדי לייצר קהל דומה ולפרסם לו – אם הקהל לא יהיה איכותי רשימת "הקהלים הדומים" יהיו פגומים ולא רלוונטיים.